Warsztaty, Pokazy, Koncerty solowe…

Jestem w stanie przyjechać z potrzebnym sprzętem w dowolne miejsce – proszę o kontakt osobisty i na pewno znajdziemy rozwiązanie.

 

Proponowane warianty:

1. Koncert „One Man Drum Show!” – jest to propozycja dla dużej grupy osób (50 – 150) np. w klubie lub domu kultury 

Podczas koncertu prezentuję utwory z różnych okresów mojej muzycznej działalności. Głównie opieram się o materiał pochodzący z moich płyt solowych (C.V. oraz Fusionland).

Koncert może być połączony z warsztatami (np. od rana do południa warsztaty a wieczorem koncert dla szerszego grona).

Po koncercie jest możliwość wspólnego pomuzykowania na tzw. jam session – oczywiście jeżeli organizator będzie zainteresowany takim muzycznym podsumowaniem całego dnia.

2. Bardziej kameralna wersja koncertu to tzw. Drum Clinic – jest to propozycja dla sklepów muzycznych i szkół muzycznych. Pokazy te maja bardziej charakter edukacyjnych warsztatów niż występu. Między utworami opowiadam anegdoty z życia muzycznego. Można w tę formę wpleść również elementy warsztatów (o ile wśród widowni znajdą się perkusiści, którzy mają jakieś techniczne pytania).

3. Warsztaty perkusyjne w dużych grupach – jest to propozycja dla domów kultury, sklepów muzycznych i szkół muzycznych. (od 10 uczestników wzwyż). Pracujemy cały dzień z przerwą na posiłek regeneracyjny 😉
Na tych warsztatach intensywnie pracuję z perkusistami, przedstawiając wiele pomocnych zagadnień dotyczących rozwoju i nauki gry na instrumencie. W programie zajęcia praktyczne (praca za instrumentem) oraz teoretyczne. Rozmawiamy m.in. o tym, jak sukcesywnie rozwijać technikę, precyzję i szybkość, jak ćwiczyć rytmy (w oparciu o różne stylistyki muzyczne), jak uczyć się improwizować (gra solowa), jak nastroić instrument, rozwijać swoją muzykalność. Oprócz tego poruszam tak ważne tematy jak: organizacja czasu na osobiste ćwiczenie (plan pracy), praca z maszynami perkusyjnymi, granie z podkładami i sequencerami, granie z dobrym „time’m”, nagrywanie w studio, rola i praca perkusisty w zespole… tematów jest multum.

4. Warsztaty muzyczne dla zespołów
Istnieje możliwość mojego przyjazdu do dowolnego miasta na próbę zespołu. Podczas próby omawiamy szczegółowo wszystkie problemy dotyczące zespołowej pracy. Warsztaty dla zespołów mogą odbyć się również w klubie lub domu kultury (przy okazji np. przeglądu zespołów).
Jest wiele wspólnych tematów dla perkusistów, jak i muzyków grających na innych instrumentach (gitarzyści, basiści, klawiszowcy)
Zespołom, oraz muzykom grającym na innych instrumentach mogę przekazać wiedzę odnośnie organizowania prób oraz pracy na próbach, przygotowania zespołu do koncertów, pracy na scenie i w studiu nagrań, itp.
Możemy wspólnie zrobić wykaz błędów oraz potrzebnych rad i ćwiczeń w zespołowym graniu, komponowaniu utworów, pracy w sekcji rytmicznej: bas-bębny, przygotowaniu materiału DEMO, ustawieniu instrumentów na próbie itd.
Otrzymuję informacje zwrotne po przeprowadzeniu moich warsztatów w ośrodkach – ludzie są pozytywnie zaskoczeni, wręcz w szoku, jak dużo zyskali wiedzy i motywacji do dalszego rozwoju. Dziękują mi oraz organizatorom za uskutecznienie takiego wydarzenia – jakiego dawno (albo w ogóle), na takim poziomie w danym ośrodku nie było.

Warsztaty trwają zazwyczaj jeden dzień.

5. Inne warianty warsztatów:

 Warsztaty w małych grupach (do 10 perkusistów; pracujemy kilka godzin np. w czyjejś ćwiczeniówce).
 Lekcje indywidualne (z jednym uczniem). Są to prywatne lekcje dla początkujących i kursy mistrzowskie dla zaawansowanych. Można po wcześniejszym umówieniu się ze mną przyjechać do mnie na lekcje (w tej sprawie możecie śmiało pisać maile).

6. Praca w JURY:

Zdarza się, że otrzymuję propozycję pracy w JURY (przeglądy perkusyjne, przeglądy zespołów). Zawsze staram się tego typu pracę wykonywać bardzo rzetelnie. Robię notatki i po przeglądzie omawiam z każdym muzykiem czy też zespołem występ ( co było dobre a co może zmienić, nad czym popracować). Ludzie często są w szoku – mówią mi, że nikt nigdy z tzw. JURY z nimi tak nie pracował i tak ich nie traktował – nie podchodził do nich i nie proponował chociaż krótkiej rozmowy na temat wykonanego recitalu…